Stratégia és célok

Időtlenül modern értékek az Oberbank szilárd alapjai: a banküzlet alapjait kezdettől fogva a megbízhatóság, a stabilitás és az állandóság jelentik.

 

További információ (angol)
További információ (német)

További információ (magyar)

Történet

1869. április 13-án Linzben született döntés arról, hogy bankot alapítanak „Bank für Oberösterreich und Salzburg” néven.

 

További információ (angol)
További információ (német)

Menedzsment

További információk az igazgatótanácsról stb.

 

További információ (angol)
További információ (német)

 

Részesedések

Csak azért megy bele az Oberbank hosszú távú részesedésekbe, hogy a hazai vállalatok számára biztosítsa a döntési központokat és munkahelyeket, hogy erősítse a „házibank” szerepét.

 

További információ (angol)
További információ (német)

Fenntarthatóság

A fenntartható gondolkodás és cselekvés mindig is szerves részét képezte az Oberbank stratégiájának.

 

További információ (angol)
További információ (német)

 

Sajtóképek

Itt találja az Oberbank legfrissebb sajtófotóit.

 

A képekhez (német)

Budapesti központ

Váci út 1-3  West End
1062 Budapest


+36 1 / 298 29 00

bp@oberbank.hu

Oberbank International

Ausztriai, németországi, csehországi és szlovákiai fiókjainkkal is mindenhol az Ön közelében maradunk.

 

Tovább a fiókkeresőhöz

Az Oberbank ügyfeleiként testvérbankjaink, Bank für Tirol und Vorarlberg (BTV) és a BKS Bank AG kiterjedt fiókhálózata is igénybe vehető. Közösen 3-Bank Csoportként valamennyi Ausztriát határoló országban képviselve vagyunk.

 

Magyarországi, ausztriai, németországi, csehországi és szlovákiai fiókhálózatunkon felül Baden-Württembergben (BTV), Svájcban (BTV), Olaszországban (BTV és BKS), Szlovéniában (BKS) és Horvátországban (BKS) is rendelkezésre állnak fióktelepek.


Használja ki kapcsolatunkat a BTV és BKS bankokkal és vegye igénybe a 3-Bank Csoport külföldi fiókhálózatát is.

1.500 bankból álló levelezőbanki hálózatán keresztül az Oberbank támogatja az Ön nemzetközi ügyleteit. A világ bármelyik részén bonyolítja le ügyleteit – mi támogatjuk Önt, legyen szó be- ill. kifizetésről, finanszírozásról, befektetésekről vagy biztosítékokról.


Ügyfeleink kívánságaikkal közvetlenül az Oberbank fiókokhoz fordulhatnak. Linzi központunk nemzetközi ügyleteivel foglalkozó szakemberei határon túli ügylet esetén egyedi igényeit személyre szabottan intézik.

 

Oberbank - stratégia, célok, kultúra

Az Oberbank kilenc stratégiai célja:

Ezen értékek mentén az Oberbank kilenc stratégiai célt fogalmazott meg, melyek évek óta az átlagon felül sikeres fejlődés kereteit képzik.

 

  1. Legfontosabb cél: önállóság és függetlenség megőrzése
    Kizárólag fenti célkitűzés által biztosított, hogy az Oberbank kiegyensúlyozottan tudja képviselni működésével ügyfelei, munkavállalói és részvényesei érdekeit. Valamennyi további stratégiai cél ennek a célnak van alárendelve.
     
  2. Kiemelkedő tanácsadói minőség vállalati és lakossági területen
    Az Oberbank a vállalati – elsősorban ipari területen tevékenykedő illetve KKV – ügyfeleket, valamint lakossági ügyfeleit egyenrangú partnerként definiálja.  
     
  3. Folyamatos terjeszkedés
    Az Oberbank fiókok alapításán keresztül organikusan növekszik. Ezáltal más bankokkal eltérően mérlegében nem kerülnek aktiválásra korábbi megvásárolt cégértékek és így nincs meg az esetleges értékvesztés kockázata. Az expanzió célja a meglévő ügyfelek igényeihez való igazodás, valamint helyi új ügyfelek megnyerésével az ígéretes régiók növekedésében való részvétel.
     
  4. Kockázatkezelésre való fókuszálás
    Az Oberbank csak olyan kockázatot vállal, amit saját hatáskörben tud kezelni. A vállalkozás kockázatát alacsony szinten kell stabilizálni, a Risk-Earning-Ratio hosszú távon 25 % alatt kell, hogy maradjon, az átértékelési aránynak 0,7 % alattinak kell lennie.
     
  5. Likviditás biztosítása magas arányú betétállománynak köszönhetően
    Az Oberbank kezdettől fogva arra törekszik, hogy hitelállományát betétállománnyal illetve egyéb hosszú távú refinanszírozási eszközökkel refinanszírozza. Ezen felül magas likviditási tartalék áll rendelkezésre refinanszírozható értékpapírok ill. hitelkövetelések formájában. Emellett finanszírozási kapcsolatok állnak rendelkezésre bankok és intézményi befektetők széles hálózatán keresztül. 
     
  6. Nincsen ügyfélügyletektől függetlenített saját számlás kereskedés
    Az Oberbank nem folytat olyan, említésre méltó saját számlás kereskedést, mely az ügyfélügyletektől elkülönül. A Treasury & Handel (globális pénzpiacok) osztály jellemzően kamat és árfolyamkockázat-menedzsment (ügyfelei részére), valamint  aktív-passzív menedzsment és banki likviditásmenedzsment szolgáltatásokat nyújt.
     
  7. Hosszú távú személyzeti továbbképzés
    Az Oberbank szisztematikus és szükségletekhez igazodó továbbképzési programja által konzekvensen fejleszti munkatársai szakmai és szociális kompetenciáját. Az MbO menedzsmentrendszer és az írásban rögzített teljesítmény standardok segítik az orientációt és folyamatos visszajelzést biztosítanak.  
     
  8. Versenyképesség biztosítása egyszerűsített folyamatok segítségével 
    Valamennyi banki folyamat hatékony megszervezése, egyszerűsített vállalati struktúrák, folyamatos racionalizálási projektek és az erőforrások áthelyezése a háttérosztályoktól az értékesítéshez eredményezik a nyereségesség javítását és a folyamatosan jó jövedelmezőségi mutatókat.  
     
  9. Fenntarthatóság
    A fenntartható gondolkodásmód és tevékenység régóta az Oberbank stratégiájának szilárd alkotóeleme. Független regionális bankként mélyen gyökerezünk saját régióinkban, egyben támogatjuk a helyi embereket és gazdaságot. Elkötelezettek vagyunk a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény 1,5 fokos célkitűzése mellett és hitelintézetként kulcsfontosságú szerepet töltünk be a CO2-szegény gazdaság irányába történő változásban. Az Európai Unió fenntartható növekedést célzó akciótervével összhangban célunk a tőkeáramlást még erőteljesebben a fenntartható beruházások irányába terelni. Ezen alapvető értékekre építkezve az Oberbank megfogalmazott egy magatartási kódexet (Code of Conduct), amely lefekteti az üzletpolitikájának verzérelveit és az Oberbank, ill. a nevében eljáró személyek magatartására vonatkozó minimális normákat.

 

Az Oberbank AG etikai kódexe

Code of Conduct (English)

 

Etikai kódex az Oberbank AG beszállítói és üzleti partnerei számára

 

Értékeink

Kompetencia

Kompetenciánk ügyfeleink számára többletértéket teremt. Munkatársaink szociális és szakmai kompetenciájában látjuk azt a tényezőt, ami a legjelentősebb különbséget jelenti versenytársainkhoz képest. A kompetencia egyben minden egyes munkatárs szakmai fejlődésének is legfontosabb mozgatója.

Bizalom

A bizalom képezi üzleti tevékenységünk alapját, ez igaz mind az ügyfeleinkhez fűződő kapcsolatra, mind pedig egymás közötti, ill. társaságunk összes részvényese vonatkozásában. A bizalom magával hozza egymás kölcsönös nagyrabecsülését és tiszteletét, egyben lehetőséget nyit a felelősség átadására.

Együttműködés

Az Oberbankot egy különleges közösségi érzés formálja. Együtt dolgozunk és támogatjuk egymást, a „Mi”-t többre értékeljük az „Én”-nél. A vállalatunk elé kitűzve egy közös cél lebeg a szemünk előtt. Ez tesz minket erőssé!

Lelkesedés

Lelkesedésünk az, ami lehetővé teszi, hogy örömmel és elkötelezettséggel teljesítsük a mindennapi feladatokat. Lelkesedésünk alapjául az a bizonyosság szolgál, hogy ügyfeleinknek a legjobb megoldást és egy megbízható partneri kapcsolatot tudunk felkínálni. Ez ad értelmet teljesítményünknek.