Oberbank - stratégia, célok, kultúra
Az Oberbank kilenc stratégiai célja:
Ezen értékek mentén az Oberbank kilenc stratégiai célt fogalmazott meg, melyek évek óta az átlagon felül sikeres fejlődés kereteit képzik.
- Legfontosabb cél: önállóság és függetlenség megőrzése
Kizárólag fenti célkitűzés által biztosított, hogy az Oberbank kiegyensúlyozottan tudja képviselni működésével ügyfelei, munkavállalói és részvényesei érdekeit. Valamennyi további stratégiai cél ennek a célnak van alárendelve.
- Kiemelkedő tanácsadói minőség vállalati és lakossági területen
Az Oberbank a vállalati – elsősorban ipari területen tevékenykedő illetve KKV – ügyfeleket, valamint lakossági ügyfeleit egyenrangú partnerként definiálja.
- Folyamatos terjeszkedés
Az Oberbank fiókok alapításán keresztül organikusan növekszik. Ezáltal más bankokkal eltérően mérlegében nem kerülnek aktiválásra korábbi megvásárolt cégértékek és így nincs meg az esetleges értékvesztés kockázata. Az expanzió célja a meglévő ügyfelek igényeihez való igazodás, valamint helyi új ügyfelek megnyerésével az ígéretes régiók növekedésében való részvétel.
- Kockázatkezelésre való fókuszálás
Az Oberbank csak olyan kockázatot vállal, amit saját hatáskörben tud kezelni. A vállalkozás kockázatát alacsony szinten kell stabilizálni, a Risk-Earning-Ratio hosszú távon 25 % alatt kell, hogy maradjon, az átértékelési aránynak 0,7 % alattinak kell lennie.
- Likviditás biztosítása magas arányú betétállománynak köszönhetően
Az Oberbank kezdettől fogva arra törekszik, hogy hitelállományát betétállománnyal illetve egyéb hosszú távú refinanszírozási eszközökkel refinanszírozza. Ezen felül magas likviditási tartalék áll rendelkezésre refinanszírozható értékpapírok ill. hitelkövetelések formájában. Emellett finanszírozási kapcsolatok állnak rendelkezésre bankok és intézményi befektetők széles hálózatán keresztül.
- Nincsen ügyfélügyletektől függetlenített saját számlás kereskedés
Az Oberbank nem folytat olyan, említésre méltó saját számlás kereskedést, mely az ügyfélügyletektől elkülönül. A Treasury & Handel (globális pénzpiacok) osztály jellemzően kamat és árfolyamkockázat-menedzsment (ügyfelei részére), valamint aktív-passzív menedzsment és banki likviditásmenedzsment szolgáltatásokat nyújt.
- Hosszú távú személyzeti továbbképzés
Az Oberbank szisztematikus és szükségletekhez igazodó továbbképzési programja által konzekvensen fejleszti munkatársai szakmai és szociális kompetenciáját. Az MbO menedzsmentrendszer és az írásban rögzített teljesítmény standardok segítik az orientációt és folyamatos visszajelzést biztosítanak.
- Versenyképesség biztosítása egyszerűsített folyamatok segítségével
Valamennyi banki folyamat hatékony megszervezése, egyszerűsített vállalati struktúrák, folyamatos racionalizálási projektek és az erőforrások áthelyezése a háttérosztályoktól az értékesítéshez eredményezik a nyereségesség javítását és a folyamatosan jó jövedelmezőségi mutatókat.
- Fenntarthatóság
A fenntartható gondolkodásmód és tevékenység régóta az Oberbank stratégiájának szilárd alkotóeleme. Független regionális bankként mélyen gyökerezünk saját régióinkban, egyben támogatjuk a helyi embereket és gazdaságot. Elkötelezettek vagyunk a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény 1,5 fokos célkitűzése mellett és hitelintézetként kulcsfontosságú szerepet töltünk be a CO2-szegény gazdaság irányába történő változásban. Az Európai Unió fenntartható növekedést célzó akciótervével összhangban célunk a tőkeáramlást még erőteljesebben a fenntartható beruházások irányába terelni. Ezen alapvető értékekre építkezve az Oberbank megfogalmazott egy magatartási kódexet (Code of Conduct), amely lefekteti az üzletpolitikájának verzérelveit és az Oberbank, ill. a nevében eljáró személyek magatartására vonatkozó minimális normákat.
Etikai kódex az Oberbank AG beszállítói és üzleti partnerei számára
Értékeink
Kompetencia
Kompetenciánk ügyfeleink számára többletértéket teremt. Munkatársaink szociális és szakmai kompetenciájában látjuk azt a tényezőt, ami a legjelentősebb különbséget jelenti versenytársainkhoz képest. A kompetencia egyben minden egyes munkatárs szakmai fejlődésének is legfontosabb mozgatója.
Bizalom
A bizalom képezi üzleti tevékenységünk alapját, ez igaz mind az ügyfeleinkhez fűződő kapcsolatra, mind pedig egymás közötti, ill. társaságunk összes részvényese vonatkozásában. A bizalom magával hozza egymás kölcsönös nagyrabecsülését és tiszteletét, egyben lehetőséget nyit a felelősség átadására.
Együttműködés
Az Oberbankot egy különleges közösségi érzés formálja. Együtt dolgozunk és támogatjuk egymást, a „Mi”-t többre értékeljük az „Én”-nél. A vállalatunk elé kitűzve egy közös cél lebeg a szemünk előtt. Ez tesz minket erőssé!
Lelkesedés
Lelkesedésünk az, ami lehetővé teszi, hogy örömmel és elkötelezettséggel teljesítsük a mindennapi feladatokat. Lelkesedésünk alapjául az a bizonyosság szolgál, hogy ügyfeleinknek a legjobb megoldást és egy megbízható partneri kapcsolatot tudunk felkínálni. Ez ad értelmet teljesítményünknek.